6 lépés, amivel aktív tudsz maradni napközben.

2020. február 19. - csabadeak

Ismerős az érzés, hogy már délelőtt a sokadik kávé után olyan fáradt vagy, majdnem elalszol? Mit tudsz tenni, hogy aktív maradj?

296_eredmeny.jpg

1. Hagyd el a cukrot

Ha nem is végleg, de mindenképp jót fog tenni, akár csak egy napra, ha elhagyod a cukrot. Édességek, üdítők bármi, amiben sok a cukor. Nézd meg legközelebb a termék csomagolását, mennyi cukor is van abban amit eszel, meg fogsz lepődni. Az alakodnak is jót fog tenni.

Ne igyál annyi kávét vagy energiaitalt. Lehet volt már veled is olyan, hogy délben a harmadik kávédon is túl vagy és mégis úgy érzed nincs elég energiád? Tarts szünetet, hagyd a testednek, hogy regenerálódjon. Igyál helyette több teát.

A testünk olyan, mint egy csésze kávé. Egy kis cukor még nem számít, de túl sok belőle mindent tönkretesz.

Johannes Hinrich von Borstel

2. Igyál több vizet

Sokszor hallom másoktól, hogy alig isznak pár pohár vizet egész nap. Teljesen meglep, hogy bírják ki egyesek folyadék nélkül. Én viszonylag sok vizet iszok egy nap. De az sem mindegy persze, hogy amit iszol, cukros üdítő, gyümölcslé vagy ásványvíz. A legjobb a tiszta víz. Kell a szervezetnek, hogy hidratált maradjon, a megfelelő működésért. Az emberi test tömegének több mint a fele víz. Így nagyon fontos, a kellő vízfogyasztás.

147_eredmeny.jpg

3. Kevesebb szénhidrát fogyasztása

Ha túl sok olyan ételt eszel, ami magas szénhidrát tartalmú, megterhelnek és csökkentik a teljesítményedet. Az energiád az emésztésre megy el, így kevesebb marad az aktív tevékenységre. Fogyassz több zöldséget. Lefekvés előtt, ne edd teli magad, így az alvásod is jobb lesz.

4. Minőségi alvás

Rendben van, hogy 7-8 órát alszol, de ha úgy ébredsz, mint aki semmit nem aludt, akkor az alvás minőségével lesz a baj. Itt a lefekvés előtti órákra kell figyelni. Mit csinálsz amikor mész aludni? A telefonodat vagy a laptopodat nyomkodod mielőtt álomba szenderülsz? Vagy még rosszabb, ha TV nézés közben alszol el? Ezt talán mondanom sem kell, mennyire nem tesz jót, ha aktív szeretnél lenni.

A tudatlanság a legrosszabb orvos, a pihenés és alvás a legjobb ápolónők.

Yann Martel

37_eredmeny.jpg

5. Használd az agyadat

Hallgass olyan hanganyagot, ami motivál vagy fejleszti valamilyen képességedet. Esetleg olvass többet a saját szakmád témájában, reggel és este is. Bármi amit szeretsz csak legyen benne az agyad aktív. Akár olyan játékokat is játszhatsz amiben gondolkodni kell, remek választás a sakk. Ezzel energikusabbá válhatsz.

Az agy olyan bolygó, amelyen számos felfedezetlen kontinens és óriási ismeretlen területek találhatóak.

Santiago Ramón y Cajal

6. Csinálj kis feladatokat

Hétvégén egész nap az ágyban fekszel és ki sem mozdulsz? Ne tedd! Mozogj, végezz könnyű feladatokat, amik aztán jobbá tehetik a következő hetedet. Ne gondolj túl nagy dolgokra. Törölj le egy polcot amit már régen tervezel, pakolj össze az asztalodon, vidd el a kocsidat lemosni. Kirándulj, sétálj egy nagyot, vagy menj el a barátokkal sportolni. Azzal, hogy mozgásba kerülsz, aktív leszel.

Ez persze csak pár olyan lépés amivel jobban tudod aktivizálni magad a hétköznapokban. Ha komolyabb a levertség és a fáradtság menj el egy hosszabb pihenőre, vegyél ki szabadságot. Te mennyire vagy fáradt a hétköznapokban?

Köszönöm, hogy elolvastad, hamarosan újra jelentkezem.
Deák Csaba – Egy ötletből millió

Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel!

Likeold az oldalamat  FACEBOOKON!

Kövess be TWITTEREN!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyotletbolmillio.blog.hu/api/trackback/id/tr6115480410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.